شبهه

حمد وشتايش مخصوص خداى يكتا است وسلام ودرود فراوان بر محمد وآل محمد وپيروان او مى فرستيم. من از شيعه طلب هيچ دليلى نمى كنم مگر همين يك دليل كه هيچ چون وچرايى در آن نيست .

رد بر شبهه

خداوند متعال در سوره بقره آيه 133و134 مى فرمايد: (أَمْ كُنْتُمْ شُهَدَاءَ إِذْ حَضَرَ يَعْقُوبَ الْمَوْتُ إِذْ قَالَ لِبَنِيهِ مَا تَعْبُدُونَ مِنْ بَعْدِي قَالُوا نَعْبُدُ إِلَهَكَ وَإِلَهَ آبَائِكَ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ إِلَهًا وَاحِدًا وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ *تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُمْ مَا كَسَبْتُمْ وَلا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ)  البقرة: ١٣٣ - ١٣٤

آيا شما حاضر وشاهد بوديد زمانى كه مرگ يعقوب عليه السلام فراسيد.از فرزندانش سؤال كرد كه بعد از مرگ من چه كسى را پرستش مى كند.پسران او گفتند:ما خداى شما وپدران شما ,ابراهيم واسماعيل واسحاق همان خداى يكتا راپرستش مى كنيم.

اين گروهى است كه درگذ شته بوده اند.وبراى آنها كارهاى آنها واعمالهاى آنها است.وبراى شما كارهاى شما واعمالهاى شما است واز شما آنچه آن گروه انجام مى دادند پرسيده نخواهيد شد)).

من از شيعه هايى كه د نبال حق وحقيقت هستند مى خواهم كه اين آيه چنگ بزنند.واين آيه اولين قدمى براى پيشرفت بسوى راه حق وهدايت است .انشاء الله.

چگونه؟

خداوند چگونه داستان فرارسيدن مرگ حضرت يعقوب عليه السلام را در اين آيه بيان مى كند.واو از پسرانش سؤال مى گيرد كه بعد ا زمرگ من چه كسى را برستش مى كنيد؟ .......الى آخر داستان...

براى اينكه از حكمت خداى دانا وغيب دان اين است. ما خودمان را به اعمال وكارهاى آنها مشغول نكنيم. ولكن از عبرتهايى كه در اين داستان  است مثل عقيده ى صحيح ودرست واخلاق خوب وپسنديده  درس عبرت بگيريم.

برى اينكه خدوند متعال مى داند كه انسانها دو گروه هستند .

گروه اول:انسانهاى مؤمن و راستگوئى هستند. هيچ چيزى براى آنها مهم نيست مگر اينكه چكونه خود را از زيانكارى نجات دهد زيرا خداوند قسم مى خورد همه انسانها در زينكارى هستند مگر آن كسانى كه ايمان آوردند واعمال وكارهاى خود را درست كردند اينها از آتش جهنم نجات بيدا مى كنند .

پس اينها از داستنهاى انبياء درس عبرت مى كيرند وكاهايى انجام مى دهند كه آنها را به بهشت نزديك مى كند . واز كارهيى كه آنها را به آتش جهنم نزديك مى كند دورى مى جويند .

اما گروه دوم: هميشه مذبذب ودرظن وگمان وشك زند گى مى كنند.قلبشان  مريض وعقلشان خوب كار نمى كند شك مى كنند مثلا: چرا يعقوب از فرزندانش سؤال مي گيرد. آيا او فزندانش را نمى شناسد ؟وكدام يك از فرزندان سزاوارتر در حق ا واست .وچرا اين گونه است ,چه وقت ودر كجا؟......

پس خداوند داستان كسانى كه در شك وگمان وسؤالهاى بسيار مى كنند قطع كرد وگفت:براى آنها اعمال وكارها يى است كه كسب كرده اند (منظور پيامبران ومردم هايى كه در گذشته زندگى مى كردند). وبراى شما اعمال وكارهاى شما است كه كسب مى كنيد .

آيا اين گونه نيست كه خداوند از تو سؤال نمى كند كه ابراهيم عليه السلام چه كار كرده است ويعقوب چه كارهايى انجام داده است .

پس چگونه از كارهاى ابو بكروعمر رضى الله عنما از شما سؤال مى كند.

به همين خاطر اين را اولين قدم در راه حق وهدايت نام گذارى كردم . چون كه خداوند فرموده است :قوم وگروه ظالم وستمكار را هديت نمى كند.

بدرستى كه زبان وقلم خود را ا ز ناسزا گفتن براى اصحاب پيامبرr و مادران مؤمنان باز بداريد. زيرا فرداى قيامت از شما درباره ى اعمال وكارهاى آنها سؤال نمى شود.پس براى آنها ظلم وستم نكنيد .حتى اگر اعتقاد بدى هم درباه ى آنها داشته ايد اين ظلم وستم در حق آنها محسوب مى شود.زيرا خداوند در اين آيه از ما خواسته تا در احوال امتهاى گذشته دخالت نكنيم.

پس برشما واجب است بر اين آيه خوب تأمل وفكر بكنيد وبا ايمان كامل بر اين آيه عمل بكنيد.شايد اينكه شما اگر دست از ظلم وستم آنها كشيديد (بسبب ناسزا گفتن)خداوند هدايت خودش را نصيب شما بكند.

پس الآن از شما مى خواهم كه به اصحاب بپامبرصلي الله عليه وسلم ومادران مؤمنان آزار واذيتى نرسانيد .

اين را هم بدانيد دست از آزار واذيت كشيدن تنها هم فايده اى ندارد بلكه بايد آنهايى را كه دين اسلام براى ما رسانده اند دوست داشته باشيد اين دوست داشتن در قر آن براى ما ثابت است .وشك وگمان بد درباره آنها هم مارا بجهنم نزديك مى كند.

بدرستى كه ما انشاء الله قدم به قدم بيش مى رويم اين (دست از ناسزا كشيدن )اولين قدم برحسب همين آيه كه خداوند بدون چون وچرا براما ذكر كرده است .وخداوند خودش هدايت كننده ونشان دنده راه راست است.

اى برادر شيعى آيا با كسب كردن آزارواذيت و ناسزا گفتن براى اصحاب گرامى پيامبر ومادران مؤمنان در آخرت فائده اى نصيب شما مى شود.

جواب:

اكر گفتى نه: پس دست از اين همه ناسزا گفتن ولعنت كردن بكشيد تا استجابت كرده باشيد گفته ى خداوند وهمين باعث وسبب وهدايت شما باشد.

اكر گفتى بله: پس مخالفت با پروردگارت كرده اى وبه دستور وگفته هاى او عمل نكرده اى پس جاى شما در جهنم وبدترين جايكاها جهنم است.

وصلى الله على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه اجمعين.