وبعد:
اى برادر همه ى مسلمان اعتقاد دارند كسى كه مرده را زنده مى كند اوفقط الله يگانه وبی همتا وفرد بی نیاز وکسی که نه زایده و نه زاده است , وهمانطور كه خداوند مى فرمايد: (ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّهُ يُحْيِي الْمَوْتَى وَأَنَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ)[1] . اين بدان خاطر است كه خداوند بر حق است و اينكه مردگان را زنده ميكند، و او بر هر چيزي توانا است.
وهمچنین می فرماید : (فَانْظُرْ إِلَى آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ كَيْفَ يُحْيِي الأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا إِنَّ ذَلِكَ لَمُحْيِي الْمَوْتَى وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ) [2]. پس به آثار رحمت خدا بنگر که چگونه زمين را پس از پژمرده شدنش زنده ميگرداند؟! بيگمان اين (خدا) زنده کنندۀ مردگان است و او بر هر کاري تواناست.
وهمچنین می فرماید: (إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ)[3].
بدون شک ما خودمان مردگان را زنده میگردانیم و آنچه (از کارهای نیک و بد) که از پیش فرستادهاند و چیزهایی که برجای نهادهاند را مینویسیم و همه چیز را در کتابی روشنگر برشمردهایم.
وهمچنین می فرماید: (أَمِ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ فَاللَّهُ هُوَ الْوَلِيُّ وَهُوَ يُحْيِي الْمَوْتَى وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ)[4]. آیا جز او را به سرپرستی گرفتهاند حال آنکه فقط خداوند کارساز است و او مردگان را زنده میگرداند و او بر همه چیز تواناست؟.
وهمچنین می فرماید: (أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّ اللَّهَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلَمْ يَعْيَ بِخَلْقِهِنَّ بِقَادِرٍ عَلَى أَنْ يُحْيِيَ الْمَوْتَى بَلَى إِنَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ)[5]. آیا نیندیشیدهاند خدایی که آسمانها و زمین را آفریده و در آفرینش آنها خسته و درمانده نشده است تواناست بر آنکه مردگان را زنده کند؟! آری او بر هر کاری تواناست.
وهمچنین می فرماید: (أَلَيْسَ ذَلِكَ بِقَادِرٍ عَلَى أَنْ يُحْيِيَ الْمَوْتَى)[6].
آیا این (خدا) بر آنکه مردگان را زنده کند توانا نیست؟.
پس زنده کردن مردگان مخصوص خداوند متعال است وبر هیچ احدی از انسانها در این امر استثنا قائل نشده است مگر عیسی علیه السلام همانطور که خداوند می فرماید: (وَرَسُولا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنِّي قَدْ جِئْتُكُمْ بِآيَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِ اللَّهِ وَأُبْرِئُ الأَكْمَهَ وَالأَبْرَصَ وَأُحْيِي الْمَوْتَى بِإِذْنِ اللَّهِ وَأُنَبِّئُكُمْ بِمَا تَأْكُلُونَ وَمَا تَدَّخِرُونَ فِي بُيُوتِكُمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ)[7]. و (او را به عنوان) پيامبري بهسوی بنياسرائيل (ميفرستد، و به آنان ميگويد:) همانا من با نشانهاي از جانب پروردگارتان پيش شما آمدهام، و من برايتان از گل پرندهاي ميسازم، سپس در آن ميدمم و به فرمان خدا پرندهاي ميشود، و كور مادرزاد و فرد مبتلا به بيماري پيسي را شفا ميدهم، و مردگان را به اذن خدا زنده ميكنم، و شما را به آنچه ميخوريد و آنچه در خانههايتان ذخيره ميكنيد آگاه ميسازم، همانا در اين (معجزات) نشانهايست براي شما اگر مؤمن هستيد.
وهمچنین پیامبر خدا صلی الله علیه وسلم که او بهترین انبیاء و مرسلين است این چنین امری (زنده کردن مردگان) نداده است.
ولکن شیعه امامیه زنده کردن مردگان را برای علی بن ابی طالب رضی الله عنه ثابت کرده اند.
که این باعث دروغ شمردن آیات صریح قرآن , که ثابت این امر فقط مخصوص خداوند متعال است.
ویمکن شیعه می گوید عیسی علیه السلام مرده را زنده می کند پس علی بن ابی طالب از عیسی افضلتر است پس علی من باب اولی این کار را می کند.
می گوییم عیسی علیه السلام افضل تر از علی علیه السلام است چونکه جزء پیامبران اولی العزم است.واین معجزه برای عیسی با نص صریح قرآن ثابت است اما برای علی بن ابی طالب قرآن نازل نشده که مرده را زنده می کند.مگر ازراه قیاس وقیاس پیش شیعه امامیه حرام است .
ويكى از مشايخ شيعه ادعا مى كند كه على عليه السلام مرده رازنده مى كند كه با اين ادعايش مخالفت صريح نصوص قرآن مى كند.
واين رابط مقطع صوتى اواست .
http://www.wylsh.com/u1/ali_yhyii_wa_youmet2.ram
[1] - الحج: ٦
[2] - الروم: ٥٠
[3] - يس: ١٢
[4] - الشورى: ٩
[5] - الأحقاف: ٣٣
[6] - القيامة: ٤٠
[7] - آل عمران: ٤٩